Ajatus blogin aloittamisesta on pyörinyt mun mielessä pitkään. Pari kertaa olen blogin aloittanutkin, mutta sitten se on ensimmäisen hapuilevan kirjoituksen jälkeen kuivunut kokoon. Ehkä isoin ongelma blogin aloittamisen kanssa on ollut, etten tiedä, kuinka paljon haluan itsestäni ja tilanteestani kertoa, ja millä tavalla.

Lopulta tulin, poikaystävän kannustuksella, siihen tulokseen, että kirjoitan siitä, miten mulla todella menee. Kirjoittaminen on mulle aina ollut todella terapeuttista mutta viime vuosien aikana se on jäänyt yhä enemmän taka-alalle. Ja samalla negatiiviset ajatukset on tulleet etualalle. 

Mikäs mua sitten ns. "vaivaa"? Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä ja ajoittain myös paniikkikohtauksista. Parisuhteeni (jota on nyt kestänyt 1,5 vuotta) on usein koetuksella, koska minun on myös erittäin vaikea luottaa poikaystävääni johtuen omasta lapsuudestani (lue: isästäni). 

Mutta kuinka monta parisuhdetta ja ennen kaikkea kuinka monta vuotta itseltäni ajattelin pilata sillä, että pelkään ja ahdistun että mitä jos käy näin tai noin. Kuinka monta kertaa reissu rannalle tulee olemaan ahdistuksen vallassa olemista kun vertaan itseäni muiden "täydellisiin" bikinivartaloihin? Ja eritoten, eikö siitä omasta seurasta olisi todella tärkeää osata nauttia eikä aina olla riippuvainen toisten hyväksynnästä ja miellyttämisestä?

Näitä asioita mä haluan tän blogin kautta käsitellä. Ja jos joku sellainen ihminen sattuu tätä lukemaan, joka kamppailee samanlaisten asioiden kanssa, olisi ihanaa saada keskustelua aikaiseksi! Tein päätöksen, että kirjoitan blogia nimimerkin takaa koska asiat joista tulen kirjoittamaan on sen verran henkilökohtaisia, etten (ainakaan vielä) ole valmis niistä kirjoittamaan omilla kasvoilla.

Mutta jos satuit tänne asti lukemaan niin tervetuloa mukaan tälle matkalle itsen hyväksymiseen! Ollaan jokainen itsellemme hyvä ja luotettava matkakumppani tässä elämässä! Koska loppujen lopuksi sehän se on kaikista tärkeintä, koska oma itsemme on se ainoa ihminen, joka varmasti tulee olemaan läsnä elämämme jokainen päivä!

<3 MK